Пътеводител на кражбите в частно училище.

Какво значение има, това не е обществен ресурс, има защото не малко хора са повлияни от подобни злонамерени действия. Учители работят на две места, като треньори, продавачи в Била и прочие… да окей личен избор, но продиктуван от не доброто възнаграждение тяхно от институцията. Учителите са хората, което нашето общество в ден днешен омаловажава и поставя в трудни житейски дилеми, а не би трябвало. Не е панацея, но върнете лентата на зад, до царска България, когато сме били във възход, учителя е бил безгранично уважаван и поставен на пиедестал. Именно на неговите плещи тежи ролята, да разпалва любознанието, да свежда сложните научни факти и открития до нивото на младежта, да развива въображението и интелекта на бъдещите възрастни. Да дава посока и насока, на стотици отделни вселени, те бидейки житиетата на възпитаниците им. Но да се върнем на това защо няма достатъчно средства за достойни заплати:

  1. Шуробаджанащината: На всеки е ясно, че назначавайки всякакви приятели, роднини и прочие кадри, просто лишаваш, мястото, което управляваш от най-добрите кадри, които в момента са достъпни. Отделно с качества или без, въпросния работен манталитет на уреденият е съвсем различен, той не си дава зор и няма страх, че ако не дава най-доброто от себе си ще бъде подменен, той е подменил по-добрите от самото начало из под масата. А идва и въпроса, всъщност нужна ли е тази работна позиция изобщо?
  2. Ремонт на ремонта: При всяка една реновация, било то на конкретно помещение или на цяла сграда се сключват обществени поръчки и се наемат фирми, които изглеждат меко казано съмнителни. Качеството естествено е под всякаква критика, сроковете не се спазват, в най-корумпираната държава в Европа, мисля е ясно, че строителна фирма се избира, по това, коя ще даде най-голям рушвет на силните на деня.
  3. Източване през други частни фирми: Частна фирма обслужвана от множество други частни фирми изпълняващи конкретни услуги, но възползващи се от наличната база. Пример за това са стола и кафето, а също и поддръжката, плюс разни други. Стола и кафето работят с уреди и база на училището и превъртат десетки хиляди левове всекидневно, а печалбата отлита някъде си. Защо при положение, че дори има и персонал на училището, който се занимава със стола, той е даден на частна фирма, ами почистването, сметките за отопление, кой покрива? Много е просто, при този неизгоден договор печалбата се разпределя между собственика на фирмата и управата на училището. Поддръжката, живи и здрави да са момчетата, ама схемата е същата плаща им се конкретна сума на годишна или месечна база и от там те си плащат на ръководството под масата, за да продължи схемичката. Отделно техните действия са силно огледални на цялото положение. Абсолютно очевидно господата източваха горивото, с което се отоплява спортната зала, за да се придвижват с личните си автомобили безплатно. При вземането на мерки, вероятно симулираха разлив на въпросното гориво така, че да не може да се отчете разликата на книга и какво всъщност е налично в резервоара. Дори за скапаните изтривалки за крака е сключен договор с частна фирма за подмяна и пране. За събития се наемат шатри, сцени и прочие неща, които лесно могат да бъдат закупени веднъж и след това, да бъдат налични, за употреба.
  4. Закупуването на материална база за технологичния сегмент: Стотици устройства, не прозрачно избиране на доставчик, не прозрачно избиране на конкретния модел устройства, който ще използват хиляди деца поне една петилетка напред. Защо не се взимат оферти от множество доставчици? Вероятно е ясно, мед капе и се стича по UTP кабелите, та директно в гърлата на заинтересованите. Отделно се закупуват сървъри, мрежово оборудване с неясна цел и ефективност, но за десетки хиляди левове, по същата методология.
  5. Училището наема жилища за част от чуждестранните учители като преференция, която е присъща за всички подобни училища. Любопитен факт, е че голяма част от тези апартаменти се намират в две конкретни сгради в Младост и то сравнително далеч от училището. Да привидно звучи логично, но на кого са тези сгради и жилища и този някой, възможно ли е да плаща под масата, за този сигурен доход от наеми и то от реално само един наемател.
  6. Бонусна система, но само за ръководството. Учителите не получават пари за инициативност или за извънреден труд. Но от сигурен източник неясно по колко пъти на година, ръководството си е само назначавало бонуси от по 5000лв, преди 8-10 години, с инфлацията вероятно сумата днес е по-внушителна.

И тук идва въпроса, добре ама как така? Ами ето така, причината тези неща да се случват не е ясна. Има орган, който би трябвало да следи за добруването на институцията. Вариантите са два или нямат правни доказателства за случващото се, което е в реда на нещата, защото все пак документацията се движи от заинтересованите или са взели решение да ги игнорират на базата на някакви техни си съображения. И в двата случая кервана си върви, а кучето дори не лае, но кучето мръзне по класните и спортните зали, то играе с окъсани топки или проектира урока със скапан проектор на изтъркана бяла дъска, при захабени стени и липса на мотивация.

И тук пътеводителя приключва, децата поемат по своя път, основно в чужбина, там те се сблъскват с други реалности и с други проблеми. А тяхната добра и стара институция продължава да си съществува и да бъде абсолютно огледало на клетата родина, клета майка България.

2 Отговори на “Пътеводител на кражбите в частно училище.”

  1. Аватарът на Капитан Салам
    Капитан Салам

    Евала батка

    Харесвам

  2. Браво за смелостта да кажете истината!

    Харесвам

Вашият коментар

Design a site like this with WordPress.com
Първи стъпки